mandag 2. september 2013

CRISP BLUE SHIRT





Wearing Filippa K cotton shirt, skirt and shoes (yes I guess this is a typical head-to-toe), Marc By Marc Jacobs bag, Casio watch, Arnie Says shopper and ring from Bik Bok


Det finnes ikke noe bedre enn å endelig kunne ta helg på fredagskvelden med fine mennesker, god mat og rødvin. Spesielt etter en lang dag på skolen og en relativt febrilsk Karn på treningsstudioet der jeg gjorde et lite raid over apparatene for å rekke middag klokken syv. Meen, det gikk fint, og hvilken kveld det ble. Jeg hadde på meg en ny skjorte fra Filippa K (ikke overraskende nok, jeg vet) i en nydelig lyseblå farge i 100% organisk bomull. Hvilket betyr at den hypotetisk sett er spiselig. Men det kommer jeg nok ikke til å gjøre med det første.. Det jeg kanskje liker best er at det ikke gjør noe om den er helt nystrøket, jeg liker den litt crisp. Og så superpraktisk da. Foreløpig en garderobefavoritt av enkle skjorter!


-

There’s nothing like finally welcoming the weekend friday night with wonderful people, great food and red wine. Especially after a long day at school and a rather crazy Karn at the gym trying to make my way through alle the exercises before dinner at seven. But it went well, and what a night it was. I wore a new shirt from Filippa K (not surprisingly, I know) in a lovely light blue color and in 100% organic cotton. So I guess that means you can hypothetically eat it. Not planning to, though. What I like the most is that I don’t have to iron it, at least not right before wearing it. I like the crisp look.  And so practical! 






16 kommentarer:

  1. WOW :) Digger også stilen din! Tommel opp!

    SvarSlett
  2. Looking good!! :)

    -M

    SvarSlett
  3. Fin som alltid, Karn! Hva har du på leppene her? Skikkelig fin farge :)

    SvarSlett
    Svar
    1. :* Det er Ruby Woo fra Mac :) Elsker den!

      Slett
  4. Sånn. Kunne jeg godt tenkt meg å gå kledd. Skjørtet er kjempefint. Men det kan en vel ikke få tak i nå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuusen takk :) Det er dessverre ikke å få tak i lengre, men vi har et skinnskjørt i høstkolleksjonen som også er nydelig! : http://collection.filippa-k.com/woman/skirts/leather-pleat-skirt
      klems

      Slett
    2. Det var fint det skjørtet også, men jeg har så lyst på et lys brunt/beige skinnskjørt. Kanskje det er lettere å finne det mot våren igjen? Ellers så lurte jeg på om jeg kunne spørre deg et spørsmål ang skinnskjørt/ skinn lookalike skjørt. Jeg ønsker meg et utsvingt svart skinnskjørt som dette: http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/skjørt/selected-femme-796/kitty-leather-skirt-796409-14/ eller dette: http://www.asos.com/Vero-Moda/Vero-Moda-Leather-Look-Skater-Zip-Skirt/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3286027&cid=2639&Rf-200=4&Rf-400=3098&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Black

      Spm er hvem du ville valgt. Det fra Selected er ekte skinn. Det andre er fake. Hva er fordelen med skinn kontra PU stoff?

      Slett
    3. Det er kanskje litt vanskelig å få tak i nå ja, men se på nettet og på ebay! Der er det ofte noen fine skatter å finne ;-)

      Det er definitivt stor forskjell på ekte skinn og syntetiske etterligninger. De du sender link til er jo begge veldig fine! Jeg har både ekte og "fake", forskjellen er hovedsakelig at ekte skinn puster mye bedre og føles mer behagelig å gå i. Samtidig må man jo være mye mer forsktig med ekte skinn, det kan man jo ikke vaske. Så om jeg får en flekk på det lyse skjørtet mitt er det faktisk krise! pluss at prisforskjellen ofte er stor.

      Hvilket jeg hadde valgt er vanskelig å si, men om jeg ikke hadde et ekte fra før, så hadde jeg nok gått for det i skinn :)

      klem!

      Slett
  5. Fantastisk kveld!! Nydelig outfit! ;)

    SvarSlett
  6. Hei hei!

    Utrolig flott blogg og stil du har! Synd jeg ikke har klikket meg inn her tidligere, men nå har du hvertfall fått en ekstra fast følger :)

    Kjenner jeg savner Bergen litt når jeg ser på bildene derfra, flyttet rett før sommeren til Oslo, så det blir godt å snart besøke regnbyen igjen :)

    Ha en fin helg!

    Trine
    http://www.klisjehjemmet.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre! Tusen takk :) håper du hadde en fin helg!

      Slett
  7. Utrolig bra outfit! Skjorten er i butikk nå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har den i hvitt, men vi kan bestille inn til deg om du vil ha den i lyseblått :) Forutsatt at det fremdeles er igjen på lager.. Stikk innom butikken vår i Håkonsgaten så gjør de det for deg :-)

      Slett