fredag 30. august 2013

PRODUCT OF THE WEEK




Etter en intens dag med glatting, krepping og styling var håret mitt (og jeg) helt utslitt, og i fortvilelse spurte jeg frisøren min om hva som er det viktigste man gjør for håret når det ser tørt og skadet og slitt ut. Jeg prøvde å forklare at det ikke lar seg gjøre for studenter å ta seg råd til å kjøpe både en fancy shampo, balsam, stylingkrem, varmebeskytter osv,osv... Hun sa til meg at det viktigste man gjør er å kure håret med jevne mellomrom. Jeg kan til tider ha ganske tørt og frizzy hår, så da passer det midt i blinken med en kur som gir mye fukt og som roer ned håret og gir glans. Så, jeg brukte denne fuktighetskuren fra Lakme (et merke som jeg ikke har hørt noe om før, egentlig), og håret har aldri føltes mer mykt og glansfult! De fleste store merkene har hårkurer som er skapt for ulike hårtyper, og det er viktig at du snakker med frisøren sin om å finne den kuren som passer best for deg. Da ender man opp med å bli mye mer fornøyd og en kur som er av en mye høyere kvalitet. Da mener jeg en som ikke inneholder så mye "fyllstoff" (silikon) som de billigste man finner i dagligvarebutikker. Det skal man visst styre unna! 


-

After an intense day of straightening and styling my hair, it (and I) was totally exhausted. I asked my hairdresser what is the most important thing you can do for your hair.. well, first I tried to tell her that the beauty budget for a student can't allow buying the whole shebang of shampoo, conditioner, styling paste, heat protector and so on.. She told me that giving the hair a good moisturizing treatment regularly is the most important thing you can do. My hair can get really frizzy and dry, so I need a treatment that gives a lot of moisture and shine. I used this from Lakme (a brand I haven't really heard of before), and my hair has never felt silkier or smoother. I'm sure all the big brands have treatments that are fit for your specific hair type, so you should talk to your hairdresser to find out what is the best product for you. And also they contain less fill in chemicals what the cheapest ones have. 

2 kommentarer:

  1. Fint innlegg!

    Et random spm.. Dersom du hadde fått tilbud om modelljobber på høyt nivå (type FW i NYC, Paris etc.), hadde du takket ja, eller prioritert høyere utdanning/medisinstudiet?

    Klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for det! :)
      Det er vanskelig å skulle svare på et slikt ultimatum, spesielt med tanke på at sjansen for at jeg får tilbud om noe sånt virker nokså mikroskopisk for meg nå. Jeg skal fullføre medisin, men om jeg tar et permisjonsår for å gjøre noe gøy innen moteverdenen hvis muligheten er der, er ikke utenkelig :-). Jeg er ung, jeg har mange drømmer og om jeg får sjansen så kommer jeg nok til å gripe den!

      Slett