tirsdag 23. juli 2013

VACATION ESSENTIALS







Jeg kom akkurat hjem fra Bergen, og da var det bare snakk om å få unna et par vakter på sykehuset før endelig å ta en velfortjent ferie. Noen hyggelige dager langs vestkysten av Danmark med familien, og senere København skal bli så deilig! Man trenger ikke dra så langt før man føler at man er på ferie, har i alle fall jeg funnet ut. SÅ - det er ikke så veldig god plass til ekstra bagasje, men dette er det jeg ha med på ferie:

En blå jeans, shorts, hvit skjorte, et par basic tshirts, bikini, et par gensre, en sommerkjole og en bluse er stort sett det jeg kommer til å ha med meg av klær. Av skjønnhetsprodukter og sminke forsøker jeg å bruke minimalt, men BB-cream, mascara og maroccan oil er med for å beskytte hud og hår, og det gir meg litt dekkevne og glød. Jeg bruker alltid solkrem med faktor 30, både  i ansiktet og på kroppen. Da holder man bedre på fargen og beskytter huden mot celleskade. Dagkremen min er 100% organisk og inneholder kun naturlige stoffer, fra dr Organic. Den er jeg virkelig superfornøyd med! Og det beste er at den virkelig ikke er dyr, heller. Med Wayfarers fra Rayban og de gode gamle hawaianasene er jeg klar for tur. Og selvfølgelig undertøy, penger, mobil, headset
 og kamera, da. Er det noe jeg har glemt? 




-

Just arrived from Bergen, and all I needed to do before finally taking a well deserved vacation was a little work at the hospital. Destinated for lazy days at the west coast in Denmark and then later Copenhagen is gonna be so good and relaxing. There's not too much room for extra baggage, so these are my vacation must-haves: 
Blue jeans, shorts, white shirt, a couple of basic t's, bikini, sweater, summer dress from Acne and the combat blouse is mostly what I'm bringing for clothes. On beauty products I'm trying to bring as little as possible, but the BB-cream from Clinique, maroccan oil and Helena Rubinstein mascara comes with me to protect the skin and hair, and also gives me slightly coverage and glow. I always use sun screen with SPF 30, both for face and body. Then you keep the tan longer and prevent cell damage. The day cream is from dr Organic and is 100% organic and contains only natural ingredients. Totally love it. With Ray Ban Wayfarers and the good old hawaiianas I'm ready to go. And of course underwear, cash, phone, headset and the camera. Did I forget something? 





2 kommentarer:

  1. Elsker denne posten! Så inspirerende :) Er det en ny skjorte fra Acne jeg ser?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuusen takk, det er alltid vanskelig å vite hva man skal ta med på ferie! :) Du ser nok en denimkjole jeg kjøpte for mange år siden på et outlet i Berlin. Den er fremdeles en sommerfavoritt! klems

      Slett