torsdag 20. juni 2013

COPYCAT

 
Jeg er veldig for å investere i dyre klær og tilbehør som jeg vet har god kvalitet. For ja, jeg tror faktisk at man får hva man betaler for, til tross for at man betaler en del for merke. For det gjør man jo. Men da jeg fant denne kule ringen på Gina Tricot for et par uker siden, så tenkte jeg ikke så veldig mye på det med kvalitet for å være helt ærlig. Jeg betalte 15 kr for den (på salg vel å merke), noe som jo er en hundredel av det ringer av omtrent tilsvarende design og utseende fra Bjørg som jeg har siklet på en stund..
 
 
 
Så da tenkte jeg; penger spart, penger bevart! (eller, de kommer nok til å bli brukt på noe annet ganske snart kjenner jeg meg selv rett). Jeg mener virkelig man kommer langt med å blande billig og dyrt, "juggel" og ekte vare. For den ser jo omtrent like kul ut? Av og til så vil man bare ha noe å variere med, samtidig som det er jo av og til er utrolig gøy å investere i ting som man vet man kommer til å ha i årevis. Poenget mitt er at det trenger ikke koste skjorta for at det skal se bra ut.
 
 
 
 
 
-
 
 
I'm usually a fan of investing in clothes and accessories of good quality. Because yes, I actually believe (no, in fact I know) that you get what you pay for, in addition to paying a bit just because of brand. Because you do. So when I found this ring from Gina Tricot a couple of weeks ago, I didn't think that much about quality. I payed 15 NOK for it (on sale, that is) which is a hundred times the price of a couple of rings from Bjørg I've been drewling on for quite some time..
I always mix expensive and cheap, especially when the cheap stuff looks almost the same and just as good. Sometimes you just want something to variate, and you certainly can when it almost costs nothing! But hey - I'm really a fan of investing in pieces you know are classic, good quality and will last a lifetime (hopefully). My point is just - it doesen't have to be expensive to look good.
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Fullstendig enig med deg her! Selv så liker jeg å komme over et kupp i ny og ne, men det er ikke til å legge skjul på at alle disse varene til 30-50 kr på H&M ikke holder mer enn en vask og blir fort stygge. Et merkeplagg eller dyrere plagg har man som oftes lenger og setter mer pris på fordi man invisterer i det. En kombinasjon av secondhand og merker er også veldig kult :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig, Izzy! Man må kunne kjøpe litt billig, samtidig som det er gøy å investere i god kvalitet og design :)

      Slett